Skoči na vsebino

Milena Blažić : Zgodovinski oris prostega spisja na Slovenskem

Podrobnosti knjige

humanistika in družboslovje

Zgodovinski oris prostega spisja na Slovenskem Milena Blažić
(1850-2000)

Motivi za obravnavo tematike v disertaciji Vloga in pomen ustvarjalnega pisanja pri pouku književnosti v osnovni šoli so nastali na osnovi znanstvenih spoznanj na področju ustvarjalnega pisanja, vpogleda v zgodovinski razvoj in na podlagi dejstva, da je ustvarjalno pisanje prisotno po slovenskih osnovnih šolah.


Lastnost Vrednost
Založba Pedagoška fakulteta
Leto izdaje 2013
Strani 318
Jezik slovenski
Tip datoteke pdf
ISBN 9789612531294

Izvodov na voljo:


  • Prost
  • Prost
  • Prost
  • Zaseden

    Še 3 dni 35 min in 6 sekund

Pokukaj v knjigo

Milena Blažić: Zgodovinski oris prostega spisja na Slovenskem
Milena Blažić: Zgodovinski oris prostega spisja na Slovenskem
4,99 €

Dolg opis

Drugi del disertacije Vloga in pomen ustvarjalnega pisanja pri pouku književnosti v osnovni šoli predstavlja zgodovinski pregled teorij šolskega prostega spisja od leta 1850 do danes s pomembnimi štirimi prelomnicami. (I) Najprej sta začetnika spisja Majar (1850) in nadaljevalec Praprotnik. (II) Drugo obdobje zaznamujeta Bezjak in Lichtenwallner (1908), ki se zavzemata za “novi in ne več stari pouk spisja”. K temu obdobju prištevamo še jezikovne vadnice Bezjaka in Schreinerja; čitanke Bajca; Rupla, Sovreta in Kolariča. (III) Tretje obdobje predstavlja Šilih (1955), ki poskuša prevrednotiti poučevanje “z novim in ne večstarim načinom poučevanja spisja”. To obdobje nadaljujeta v petdesetih letih še Trdinova (1955–1964) in Silvester (1959 ali 60). Potem sledi čas, ko je bilo pisanje v šolah osredotočeno le na izdelek pisanja in na jezikovno pravilnost prostih spisov. (IV) V osemdesetih in devetdesetih letih se začnejo t. i. kreativne delavnice, spodbujene ne le z vplivom ameriških šol, ampak tudi z razvojem šolstva, didaktike maternega jezika in književnosti, večje demokratizacije pouka in novega pojmovanja otroka. To je privedlo do delitve na pisateljske in pesniške delavnice na eni in šolsko ustvarjalno pisanje na drugi strani. Ob koncu dvajsetega stoletja se začnejo uveljavljati sodobne teorije pisanja. Dodatek monografiji so naslovi prostih spisov od 1849 do 2000, ki so motivno-tematsko in oblikovno-strukturno analizirani v drugem delu naloge ter tako kot tudi naloga sama – odpirajo možnosti za nadaljnje raziskovanje.


Povezane knjige


Angus Phillips, Miha Kovač: Je to knjiga?
Angus Phillips, Miha Kovač: Je to knjiga?
13,99 €
Angus Phillips, Miha Kovač
Je to knjiga?
Dragan Potočnik idr., Maja Lamberger Khatib (uredila): SOŽITJE MED KULTURAMI – POTI DO MEDKULTURNEGA DIALOGA V
Dragan Potočnik idr., Maja Lamberger Khatib (uredila): SOŽITJE MED KULTURAMI – POTI DO MEDKULTURNEGA DIALOGA V
14,99 €
Dragan Potočnik idr., Maja Lamberger Khatib (uredila)
SOŽITJE MED KULTURAMI – POTI DO MEDKULTURNEGA DIALOGA V
Karel Gržan: Misel v ujetništvu velikega inkvizitorja
Karel Gržan: Misel v ujetništvu velikega inkvizitorja
2,99 €
Karel Gržan
Misel v ujetništvu velikega inkvizitorja
Andrej Perko: Večkrat sem ji kupil rože, kot je ona mene pričakala v negližeju
Andrej Perko: Večkrat sem ji kupil rože, kot je ona mene pričakala v negližeju
16,99 €
Andrej Perko
Večkrat sem ji kupil rože, kot je ona mene pričakala v negližeju
Uroš Perko: Duševne motnje v športu
Uroš Perko: Duševne motnje v športu
19,99 €
Uroš Perko
Duševne motnje v športu
Jakob Streit: Zakaj otroci potrebujejo pravljice?
Jakob Streit: Zakaj otroci potrebujejo pravljice?
10,99 €
Jakob Streit
Zakaj otroci potrebujejo pravljice?

Prijavite se na e-novice

Source