Skip to content
Marcel Štefančič, jr.: Maškarada
14,99
Pokukaj v knjigo ...

umetnost, arhitektura in moda

Ocena: 78% | 15 ocen

Maškarada

Marcel Štefančič, jr.


Maškarada vam bo na novo odkrila slovenske filme in preobrnila pogled na zgodovino slovenskega filma


Lastnost Vrednost
Založba Založba UMco
Leto izdaje 2014
Strani 685
Jezik slovenski
Tip datoteke epub
ISBN 9789616803892

Izvodov na voljo:


  • Prost
  • Prost
  • Prost
  • Zaseden

    Še 3 dni 35 min in 6 sekund


Dolg opis

Marcel Štefančič, jr. (1960), po izobrazbi magister filozofije, je filmski kritik, publicist in avtor številnih književnih del o filmu, literaturi, pop-kulturi in družbeno-političnem dogajanju dvajsetega in enaindvajsetega stoletja. Napisal je že preko šestdeset knjig, večinoma s filmsko tematiko. V kar nekaj svojih delih se je ukvarjal z zgodovino filma, največkrat ameriškega (denimo v monumentalnem dvodelnem Zadnjem filmu o vzponu in propadu novega Hollywooda, 2007). V Maškaradi, svoji novi, epohalni knjigi o slovenskem filmu (po njegovi zgodovini slovenskega filma Na svoji zemlji, ki je izšla leta 2005) zarije globoko v zgodovinsko drobovje slovenskega filma in v svojem neponovljivem slogu razvije tezo, da je slovenski film v socializmu lahko nastal in se formiral le pod pogojem, da je bil brez tujih primesi in vzorov, da je zrasel povsem sam iz sebe, da je osvobojen kužne tujine, da je avtohton in skoraj povsem brez povezave z zgodovino filma. Temu so pritegnili tudi kritiki in zgodovinarji, ki so se potem pretvarjali, da je to res. Čeprav je res nekaj povsem nasprotnega. Maškarada je knjiga, ki vam bo na novo odkrila slovenske filme in preobrnila pogled na zgodovino slovenskega filma.

Slovenski socialistični filmi so rasli iz filmov – tujih filmov, kapitalističnih filmov, holivudskih filmov. Še več, slovenski filmi so bili pravi Babilon tujih, kapitalističnih, holivudskih filmov. In tale knjiga skuša pokazati prav to – kako se je v slovenskih socialističnih filmih zrcalila svetovna zgodovina filma in kako je svetovna zgodovina filma podžigala strašne fantazije slovenskega filma. Ko je André Bazin leta 1948 Rossellinijev slog v filmu Paisa opisal s skoraj enakimi besedami kot Wellesov slog v Državljanu Kanu, so bili mnogi presenečeni, celo šokirani. Toda: ste kdaj pomislili, da bi lahko Kosmačev Dobri stari pianino opisali s skoraj enakimi besedami kot Hitchcockovo Sabotažo? Ali pa da bi lahko Štigličevo Balado o trobenti in oblaku opisali s skoraj enakimi besedami kot Fordovega Moža, ki je ubil Libertyja Valanca, Klopčičev Strah pa s skoraj enakimi besedami kot Altmanov vestern Kvartopirec in prostitutka? In Bertoluccijev Zadnji tango v Parizu s skoraj enakimi besedami kot Hladnikovo Maškarado?

– Marcel Štefančič, jr. (iz knjige)


Povezane knjige


Aleksander J. Potočnik: Dunajske skice
Aleksander J. Potočnik
Dunajske skice
Miha Javornik: Zlati vek ruske kulture
14,99
Miha Javornik
Zlati vek ruske kulture
Melita Forstnerič Hajnšek: Planet Carmina
26,99
Melita Forstnerič Hajnšek
Planet Carmina
Benčin Rok: Okna brez monad
13,99
Benčin Rok
Okna brez monad
Aleister Crowley: LIBER 888 EVANGELIJ PO SV. BERNARDU SHAWJU
19,99
Aleister Crowley
LIBER 888 EVANGELIJ PO SV. BERNARDU SHAWJU
Aleister Crowley: Knjiga Modrosti ali Norosti
19,99
Aleister Crowley
Knjiga Modrosti ali Norosti

Druge knjige avtorja: Marcel Štefančič


Marcel Štefančič, jr.: Route 66
15,99
Marcel Štefančič, jr.
Route 66
Marcel Štefančič, jr.: Črna knjiga kapitalizma
24,99
Marcel Štefančič, jr.
Črna knjiga kapitalizma
Marcel Štefančič, jr.: Ne gremo sicer nikamor, a tja gremo hitreje kot kadarkoli
19,99
Marcel Štefančič, jr.
Ne gremo sicer nikamor, a tja gremo hitreje kot kadarkoli