Jana Kovač : Igra: tri dramska besedila za otroške in mladinske gledališke skupine
Podrobnosti knjige
Poezija in dramatika / e-knjige za otroke / e-knjige za mladostnike
Igra: tri dramska besedila za otroške in mladinske gledališke skupine Jana KovačZbirka dramskih besedil Jane Kovač, z naslovom Igra je osnovana na ideji, da je gledališče mogoče približati mlajšemu občinstvu na domiseln način, pri katerem v ospredje ni postavljena le vsebina literarnih predlog, temveč tudi praksa gledališkega ustvarjanja.
Lastnost | Vrednost |
---|---|
Založba | OŠ Staneta Žagarja Kranj |
Leto izdaje | 2019 |
Strani | 51 |
Jezik | slovenski |
Tip datoteke | epub |
ISBN | 9789612903473 |
Izvodov na voljo:
- Prost
- Prost
- Prost
-
Zaseden
Še 3 dni 35 min in 6 sekund
Pokukaj v knjigo
Dolg opis
Zbirka dramskih besedil Jane Kovač, z naslovom Igra je osnovana na ideji, da je gledališče mogoče približati mlajšemu občinstvu na domiseln način, pri katerem v ospredje ni postavljena le vsebina literarnih predlog, temveč tudi praksa gledališkega ustvarjanja. Naslov zbirke Igra, poudarja, da dramsko besedilo ni samo (dramska) igra v strogem literarnovednem pomenu, je tudi igra, ki otroke zabava in jim omogoča razvoj na izbranem umetniškem področju. Gledališke igre avtorica skupaj z učenci oblikuje v dejansko gledališko produkcijo in kasneje besedilo. Pri tem procesu si pomaga s prvinami improvizacijskega gledališča in ideje skupaj s svojimi mladimi igralci razvija na osnovi literarnih predlog. Na ta način učenci, ki predstavo ustvarjajo in otroci, ki si predstavo kasneje ogledajo, spoznajo vsebino literarnih besedil: drame Magnetni Deček, Milana Dekleve, romana Fantom iz Opere Gustava Lerouxa ter klasičnih pravljic, Pepelke, Mojce Pokrajculje, Zvezdice Zaspanke, Jurija Murija iz Afrike idr.
Vsa dramska besedila Jane Kovač so zapisana v metafikcijski maniri, za katero je značilno, da vsebino literarne predloge in komentar podane vsebine izmenjuje, meša ter tvori v celoto. Namen takega načina dramskega upovedovanja je, ponovno, približati mlajšemu bralcu oz. gledalcu ozadje in samo ustvarjanje, najprej gledališkega besedila in kasneje, uprizoritve. Avtorica zbirke ob besedila doda tudi nekaj napotkov in predlogov za uprizoritev v pomoč za morebitne ponovne uprizoritve v režiji drugih mentorjev gledaliških krožkov. Prav izrazita zgovornost o ozadju ustvarjanja gledališke predstave je največja prednost zbirke Igra. Viden je trud in zavzetost avtorice, da bi otrokom gledališče predstavila v širokem spektru njegovega delovanja, pri čemer je opaziti tudi skrbnost pri izboru vsebine literarnih predlog. Te so, v najboljšem pomenu besede, blizu klasičnemu literarnemu kanonu, in s tem tudi nevsiljiva kritika komercialnih in potrošnih literarnih del za otroke.
Maša Pfeifer, urednica literarnih pedagoških gradiv v Pionirskem domu